Tuesday, July 24, 2012

Seri Jati Seri Baiduri Setia Alam - Ready for SPA signing

Today, I received a call from SP Setia confirming the name on the SPA document. There's no amendment as I am going to only put my name there.

I did ask the SA also about the SPA signing date and he told me it's going to be on the 2nd week of August. Hmm it's time to get ready and ensure I've got my housing loan before the signing event.

I have submitted my applications (3 banks) on Wednesday last week and NO good news so far. I quite surprised and a bit worried as my 500k loan can be approved within a day but this 140k loan still pending after 5 days.

One of my friend did ask about my target for this one. I am optimistic and confident it can go at least 300psf for Seri Jati. There will be a lot more apartments to be built in this area but the first project will always the best!


9 comments:

hafez said...

Salam Tuan,
Petang tadi rasanya ada dapat call juga dari Setia Alam. Tapi tak dapat angkat sebab tengah meeting. Loan tak settle lagi ke? Saya submit bank You Owe Be...3 hari dah lulus. BLR-2.2. Seri Jati ambil blok mana? Saya kat blok 2. Mana la tau berjiran (walaupun rumah ni untuk investment)

hafez said...

Salam Tuan,
Petang tadi rasanya ada dapat call juga dari Setia Alam. Tapi tak dapat angkat sebab tengah meeting. Loan tak settle lagi ke? Saya submit bank You Owe Be...3 hari dah lulus. BLR-2.2. Seri Jati ambil blok mana? Saya kat blok 2. Mana la tau berjiran (walaupun rumah ni untuk investment)

dzirhans said...

Salam Hafez.. Boleh bagi x contact person UOB tu?

dzirhans said...

Salam Hafez, mmg berjiranlah mcm tu.. Saya pun blok 2 juga..

Anonymous said...

Bukan UOB takde offer Islamic loan ke?

dzirhans said...

X sure lagi..baru nak tanya if dpt contact person tu..
Mcm Stan Chart hari ty tanya dah ada Islamic

K i M i said...

salam Tuan,

Nk tanya pasal loan baiduri ni..sy first time beli and apply di maybank dpt 2.0 blr utk 40years..adakah patut saya cuba di tmpt lain atau amik saja offer ini?

dzirhans said...

Sementara ada masa ni, baik cuba for another 2 banks..tgk apa yg bank lain boleh offer..Sepatutnya semua bank bagi blr-2.2. But if u think u convenient dgn maybak.. Just proceed shj..

muzakkir said...

sy pon loan x approve lg..maybank nye quota ade smpai limit..now dah transfer ke hong leong..klo sumer x approve lg smpai next week terpaksa amik AIA la kot..