Wednesday, August 8, 2012

Seri Jati Seri Baiduri Setia Alam - Latest Updates

Proses menandatangani SPA bagi pembeli-pembeli Pangsapuri Seri Baiduri telah bermula sejak minggu lepas. Surat-surat telah dihantar oleh pihak SP Setia mengikut batch-batch terawal. Ada beberapa orang sahabat-sahabat telah mendapat surat untuk menandatangani SPA dan seterusnya membayar balance deposit 10% tempoh hari. Proses tandatangan ini dengarnya akan mengambil masa sebab unit-unit yang ditawarkan pun boleh tahan banyaknya.

Saya ada tanya juga SA Sp Setia mengenai Seri Jati, dijangkakan batch pertama akan menerima surat pada akhir Ogos ini. Harapnya akan delay sehingga September sebab masalah loan saya masih tak selesai lagi.

In my previous posting, saya ada nyatakan yang saya apply 3 bank sahaja sebab 3 bank ini jer yang offer Islamic Loan. Tiada yang indah mengenainya selain khabar duka belaka:
a) Bank pertama dah tolak permohonan saya sebab kuotanya sudah penuh.
b) Bank kedua pada mulanya kata boleh ambik permohonan, end up kata dia bukan panel.
c) Loan lepas dengan Bank ketiga tapi dengan margin 70%. Maksudnya saya harus sediakan cash 50k untuk deposit.

Saya masih try negotiate dengan bank ketiga tu dan harapnya boleh lepas juga 90%. Kalau tak, memang dilema sama ada nak withdraw or proceed dgn 50k tu.

Inilah salah-satu masalah utama dan kekecewaan pelabur hartanah, bila peluang telah terbentang depan mata tetapi loan bermasalah pula. Apapun kita hanya mampu merancang dan berusaha, rezeki semua Allah yang menentukan.


8 comments:

Nadot said...

ala...sedeynye..
semoge dgn berkat ramadhan, abg dapat gak loan 90% ye... insyaAllah ;)

MySham said...

salam.

apa reason bank no 3 bagi loan 70% saje?

dalam 3 bank tu termasuk bank islam?

dzirhans said...

Haah Nadot..mmg stress gila

70% sebab ada dua rumah dlm CCRIS - satu tgh tunggu proses disbursement, hopefully dpt settle before raya.

Anonymous said...

salam, cuba try stand chart saadiq.. opk juga offer die...islamic loan, takde lock in period, bole dapat 90% , waktu saya apply standard charted ni, baru 2 org jer register apply loan... alhamdullilah dah dapat loan approved just within 1week je

rio said...

Salam...bro...rhb baru jadi panel sp setia tuk seri jati n baiduri...quota dia sgt byk n package sgt menarik...blr-2.4 with no lock in period...

dzirhans said...

Ada contact number ke bro?

Boleh bagi tak?

dzirhans said...

Bro boleh bagi contact number ker?

rio said...

0126965804 esther,0122469258 jelen chong,assistant sales manager rhb