Wednesday, November 27, 2013

Tiada Rahsia Loan Lulus 90%

Pinjaman lulus dengan margin 90% untuk rumah ke X saya (lebih daripada 2). Saya memang dah sediakan awal-awal deposit lebih kurang ~70k iaitu sebanyak 30% deposit disebabkan masalah LTV.

Agak mengejutkan, tapi tiada yang mustahil bila mana mengetahui loan saya telah lulus 90%. Jangan tanya atau PM-PM saya di FB bagaimanakah caranya? Adakah rumah saya sebelum ini telah dijual dan pastinya bukan ini sebabnya, kerana jawapan saya (Salfhi - sila baca) adalah "setiap system ada "bug" dan saya beruntung sebab system "bug" ini.

Tidak mahu terlalu gembira, cuma menunggu duit disbursement pertama untuk memastikan memang tiada masalah saya mendapat 90% ini. Takut-takut juga kalau ada bug-fixes dan saya terpaksa mengeluarkan 70% itu juga mengikut progress billing.

Oh dah jimat ~47k dan saya boleh berkira-kira untuk membeli rumah seterusnya.

8 comments:

salfhi said...

Apakah..?? Haha.. Yg gua tau apply loan rumah 2&3 serentak utk dpt ltv 90%.. Other than that, angkat bndera putih..

Agak teseksa batin bila x tau apa bug/loophole tu T T

sari said...

setakat ni saya perhatikan en.adam ni selalu je bertuah....
dan selalu ada tanda2 nak jadi orang kaya.

dzirhans said...

Amin..setakat ni Alhamdulillah Sari...rezeki tu

dzirhans said...

Jawapannya "other than that..Tunggu di Segamat nanti..

salfhi said...

Sya x berada d sgmat setiap masa bro.. :)

rohaniah noor said...

wahh.. tahniah!
dan terima kasih kepada en serangga (bug) tersebut.

Cikgu Ameer said...

Teringin nak join TT.

Eyriqazz said...

Nice..bug tu takde dijual ke bro? Thanks to bro and matjoe, saya pun booking Sunsuria Ixora...