Wednesday, July 30, 2014

Duit Raya Yang Tak Muncul

Duit raya yang dimaksudkan adalah duit bayaran ansuran bulan Julai bagi rumah yang telah dijual. Lawyer ada call last week katanya dalam minggu ini bank pembeli akan fully settle aku punya bank loan. Kiranya aku jimat 2.3k yang rasa-rasanya boleh aku sedekahkan sebagai DUIT RAYA.

Aku memang tunggu till the very last day untuk bayar ansuran bulan ni. Sehingga hari ni, bayang pun tak nampak lagi, memang kena bayarlah nampaknya.

Mungkin ada yang kata nanti aku dapat balik duit itu lepas bank campur+tolak+campur+tolak hutang semua. Ya betul tapi barang diingat aku sebenarnya hanya dapat 30% daripada 2.3k tu sebab 70% lagi adalah untuk bayaran faedah.

Koreklah apa-apa duit tepi untuk cover duit raya tahun ni...

1 comment:

MH MY said...

Proses jualbeli rumah di bukit jalil pun cenggitu. bila minta statement dr BPP jumlah kene langsai makin naik every month. pelik. patut logik mcm kene turun sebab every month tolak gaji. rupanya lawyer cakap bila dia tahu kita nak settle loan. kalau boleh dia akan charge kita interest utk untung lebih? adeh..