Tuesday, November 4, 2014

Masalah Sayangkan Rumah

Sebenarnya aku nak share lagi pasal Seri Jati yang baru dapat kunci. Janganlah bosan membacanya pulak. Btw aku masih tak ambik kunci sebab masih tidak berkesempatan.

Ada beberapa soalan yang datang ke dalam kotak e-mail aku:

a) Tuan saya pening dan tak tahu nak buat macamana dengan rumah tu. Sebenarnya saya sayang sangat rumah tu - Ini adalah masalah orang sayang nak jual rumah. Kalau tak nak jual, sewakan, senang cerita.

b) Rasa sayang sangat nak jual especially bila mengenangkan kena bayar RPGT 45-55k. Macam buang duit begitu sahaja - Betul saya ada perasaan yang sama.

c) Kalau diikutkan dah tak dapat harga < 200k untuk keluasan rumah 800++sqft - Betul.

d) Kalau saya jual, saya dapat cash > 100k. Nak juga merasa duit cash banyak macam tu - Kalau nak main flip dik, jual satu rumah beli empat rumah yang lain...jangan beli satu..joli katak sampai habis duit.