Tuesday, January 20, 2015

GST - Mimpi Ngeri Hartanah Komersil

Berita itu datang juga. Memang dah agak dah, mesti kena GST untuk hartanah komersil ni, tapi masih buat tak port sangat sebab masih dlm keadaan "denial". Siap berharap adalah "bug" kat mana-mana sehingga menyebabkan hartanah komersil aku tu tak kena GST.

Sehinggalah minggu lepas, datanglah surat yang tidak diundang.

TERTULIS "Semua progress payment after April akan dikenakan GST. Aduish macam nak luruh jantung bila baca surat tu"

Next claim 90k. Developer akan claim 90k daripada bank dan 5.4k (6%) daripada purchaser.

Hmm...