Sunday, February 8, 2015

Berapakah Cukai Taksiran di Putrajaya

Agak-agaknya berapakah cukai taksiran untuk duduk di kawasan perumahan hebat yang dikelilingi bangunan-bangunan yang cantik dan tasik-tasik yang nyaman.


Jumlahnya adalah RM1,520 setahun. Itulah harga yang perlu dibayar untuk duduk di Putrajaya. Kedengarannya mahal kan? tetapi rasanya berbaloi dengan suasana / kemudahan yang disediakan seperti:

a) Bila balik kerja keluar dari MEX dan masuk Putrajaya, hilang rasa pening disebabkan kerja dan keadaan pemanduan di KL.

b) Berpuluh-puluh taman yang cantik, pilih je yang mana satu nak jogging, cycling atau berdating.

c) Pusat Komuniti yang penuh dengan aktiviti.. senang nak swimming, library yang penuh dengan majalah-majalah baru

Walaupun begitu, ada juga benda-benda yang tak menarik untuk diceritakan bila duduk di kawasan Pusat Pentadbiran Kerajaan ni. Rasanya tak perlulah diceritakan sebab tak kisahlah kat mana kita duduk, bila kita dah suka/ selesa dengan tempat tu, yang buruk pun semuanya nampak hebat belaka.