Sunday, September 20, 2015

Jual Rumah Leasehold Daripada Bumi Kepada Non Bumi

Mungkin ramai yang dah dengar kes jualan rumah leasehold daripada bumi kepada non-bumi. Yang ada clause "tidak boleh dijual tanpa kelulusan pihak berkuasa bla bla bla".

Aku pun ada dengar tetapi dah menjadi rasmi aku sendiri selagi aku nampak dengan kepala aku sendiri atau memang member tu kawan yang sangat rapat, aku tak berani nak share kes itu kat sini. Tak bestlah jugak setakat dengar-dengar kawan atas kawan ataupun sedara mak mertua punya adik punya menantu...



Member aku ni BERJAYA jual rumah leasehold dia kepada non-bumi di SELANGOR.

Setelah menunggu dan terus menunggu sehinggalah ada satu ketika, kedua belah pihak secara voluntary memang nak cancel je deal tu. Tapi lawyer ni tak berputus asa, tak tahulah entah berapa kali kena reject agaknya.




Akhir setelah hampir 9++ bulan menunggu, permohonannya diluluskan.....


Bro... kalau ko baca blog ni.. aku ucapkan "TAHNIAH".. first timer yang jual rumah dengan untung kasar > 240k++. Jangan lupa, payungkan aku ** TONY ROMAS ** ataupun tempat yang sewaktu dengannya.